Pfadnavigation

Aline Siegenthaler

  • Siegenthaler, Aline (2020): Authentische Dokumente in den Lernzielbeschreibungen der Fremdsprachenfächer an Schweizer Gymnasien. Qualitative Analyse unterschiedlicher Kompetenzbereiche. In: Bulletin suisse de linguistique appliquée (Bulletin VALS/ASLA) 112, 47-66.
  • Siegenthaler, Aline (2021): Geschlechtergerechte Sprache. Analyse der Leitfäden für geschlechtergerechte Sprache von Schweizer Hochschulen und Universitäten. In: Babylonia 3, 80-87.
  • Siegenthaler, Aline (2022): Von gendergerecht bis antidiskriminierend. Tendenzen aktueller deutschsprachiger Leitfäden für gendersensible Sprache. In: Bulletin suisse de linguistique appliquée (Bulletin VALS/ASLA) 116, 159-186.
  • Siegenthaler, Aline (2024): Deutsch- und französischsprachige Leitfäden für gendersensible Sprache. Normierung und Variation in Hochschulen und Behörden. Dissertation. Genf: Université de Genève.
  • Elmiger, Daniel, Aline Siegenthaler & Verena Tunger (2020): Inventar des zweisprachigen Unterrichts. Das Pilotprojekt Bern·e / Inventaire de l’enseignement bilingue. Le projet pilote Bern·e. Genève: Université de Genève, 92 S.
  • Elmiger, Daniel, Aline Siegenthaler & Verena Tunger (2022a): Inventar des zweisprachigen Unterrichts in der Schweiz. Gesamtschau 2021/2022. Freiburg/Fribourg: Institut für Mehrsprachigkeit, 108 S.
  • Elmiger, Daniel, Aline Siegenthaler & Verena Tunger (2022b): Zweisprachige Lehrgänge in der Schweiz: Gesamtschau 2022 und Perspektiven für die weitere Entwicklung / Filières bilingues en Suisse: vue d’ensemble 2022 et perspectives de développement / Percorsi formativi bilingui in Svizzera: panoramica 2022 e prospettive per l’ulteriore sviluppo. Freiburg/Fribourg: Institut für Mehrsprachigkeit, 36 S.
  • Elmiger, Daniel, Verena Tunger & Aline Siegenthaler (2023a): Zweisprachiger Unterricht in der Schweiz. Kritische Literaturübersicht und bibliografische Datenbank. Freiburg/Fribourg: Institut für Mehrsprachigkeit, 192 S.
  • Elmiger, Daniel, Verena Tunger & Aline Siegenthaler (2023b): Zweisprachiger Unterricht in der Schweiz. Eine kurze Übersicht über die Forschung – Immersion et enseignement bilingue en Suisse. Bref aperçu de la recherche – Insegnamento bilingue in Svizzera. Breve panoramica della ricerca – Bilingual education in Switzerland. A brief overview of the research situation. Freiburg/Fribourg: Institut für Mehrsprachigkeit, 86 S.
  • Elmiger, Daniel, Verena Tunger & Aline Siegenthaler (2023c): Bibliografie: Zweisprachiger Unterricht in der Schweiz. Kritische Literaturübersicht zum Stand der Forschung & bibliografische Datenbank. Freiburg: Institut für Mehrsprachigkeit, 116 S.
  • Elmiger, Daniel, Verena Tunger & Aline Siegenthaler (2023d): Begleitband: Zweisprachiger Unterricht in der Schweiz. Projekte, Akteurinnen und Akteure, Kontexte, Chronologie. Freiburg: Institut für Mehrsprachigkeit, 124 S. 

Caroline Staquet

  • Staquet C. (2019). « Les agendas politique et économique dans l’enseignement d’une matière par l’intégration d’une langue étrangère (EMILE). Une analyse interdiscursive de quelques termes non-didactiques entourant le concept ». S. Gola, M. Pierrard, E. Tops, & D. Van Raemdonck (Ed.), Enseigner et apprendre les langues au XXIe siècle : Méthodes alternatives et nouveaux dispositifs d’accompagnement (Vol. 47, pp. 129–155). Peter Lang.
  • ORCID

Demet Arpacik

2023. (book, accepted, forthcoming). Arpacik, D. The Medium of Liberation: Kurdish Language and Education Activism in Turkey. “Contributions to the Sociology of Language” book series by De Gruyter Mouton (doctoral dissertation).

2022. (accepted, forthcoming). Arpacık, D. & Nimer, M. Education and language policies towards Syrian Refugees in the post-imperial Turkish State: Incorporating former imperial subjects into the Neo-Ottomanist political regime. Comparative Education Review.

2019. Arpacık. D., Feeling solidarity in an estranged city: Ethnography in the post-war Diyarbakır under surveillance. In B. Baser, M. Toivanen, B. Zorlu, Y. Duman (Eds.), Methodological approaches in Kurdish studies: Theoretical and practical insights from the field (pp. 101-121). Lanham: Lexington Books.

2018. Arpacik, D., “Redefining Kurdishness in the new sociopolitical space of the U.S. diaspora: Experiences of Kurdish students and their parents in Nashville schools”. Journal of Ethnic and Cultural Studies, 6 (2), 44-56.

2016. Arpacık. D., Archanjo, R. Kurdish language class in New York: A platform for social, political and (inter)personal engagement. Bellaterra Journal of Teaching and Learning Language & Literature, 9 (2), 14-31.

2015. Arpacık, D., Language education of linguistically minoritized students: First steps for teachers In the Special Issue on Translanguaging. Online Journal of Theory, Research, and Action in Urban Education, Graduate Center, CUNY